فاکتورهای مؤثر بر تعاملات اجتماعی

افراد بر اساس منافع خود، ارتباطات اجتماعی را شکل داده و بر اساس توقعات، هنجارها و نقشهای معین خود، به آن می پردازند. بنابراین نحوه حضور فرد در مکان به همراه سایرین، عاملی قوی در تصمیم فرد برای ماندن در آن است. در این راستا حتی ممکن است افراد در جستوجوی مکان هایی که در آن، افرادی با خصوصیات مشابه آن ها به لحاظ طبقه، قوم، مذهب، گروه اقتصادی، الگوی زندگی، تحصیلات، درآمد، نحوه تربیت کودکان و نژاد مشابه حضور دارند، بشناسند. اما با آنکه همگن بودن افراد، مشوق ملاقات و افزایش تعامل با مکان های فیزیک و اجتماعی و در نتیجه ارتقای دلبستگی به آن مکان است، درعین حال مکان های اجتماعی غیر همگن نیز فرصتی است تا افراد باهم بودن و تعاملات اجتماعی غنی و آزاد را تجربه کنند (Marcus & Sarkissian,1986). درواقع فضاهای عمومی با دارا بودن ظرفیت های بالقوه در مرحله نخست این فرصت برابر را جهت ایجاد و برقراری کنش های اجتماعی (ولو شکننده و ناپایدار) در اختیار کلیه شهروندان قرار می دهند. در مرحله بعد پس از" انعقاد" اولیه تعامل اجتماعی، تفاوت های موجود در سطوح اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که پدیدآورنده الگوهای رفتاری متنوع است خود زمینه ساز ایجاد روابط اجتماعی منسجم و پایدار خواهند شد.

تعامالات اجتماعی و مکان سوم

فاکتورهای مؤثر بر تعاملات اجتماعی

مکان های سوم در شهرهای ایران

اجتماعی ,مکان ,های ,تعاملات ,افراد ,اجتماعی، ,تعاملات اجتماعی ,مکان های ,فاکتورهای مؤثر ,های اجتماعی ,به آن

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کارخانه صنایع شیمیایی پارس کرم خزر طراحی سایت در بانه - ساخت سایت بانه طراحی سایت | سایت ساز | شرکت طراحی سایت ارزان تهران آنالیز مزون عروس شب پسته دامغان تا حادثه‌ی سرخِ رسیدن کد های تخفیف , کوپن تخفیف , تخفیف شورای دانش آموزی دبیرستان طلوع آزادی شهرکرد فیلم‌های بسیار، زندگی‌های بسیار!